Home > Klanten over ons

Klanten over ons

Amito Haarhuis, directeur Rijksmuseum Boerhaave (2020)

Rijksmuseum Boerhaave gaat in de komende jaren fysiek en inhoudelijk vernieuwen en uiteraard zijn er substantiële nieuwe inkomsten nodig om deze ambitie te kunnen realiseren. Er was behoefte aan een realistische inschatting van wat financieel haalbaar is en een strategie waarmee dit gerealiseerd kan worden. Katharina heeft na een grondige interne en externe analyse een gedegen plan gemaakt voor de werving van publieke en private partners. Voor elke doelgroep - overheid, fondsen, bedrijven en particulieren – weten we nu waar we over vijf jaar willen staan en hoe we daar kunnen komen. Hierna heeft zij ook de development organisatie nieuw gestructureerd en de werving & selectie van het hoofd development & partnerships begeleid.

Annelore Scholten, hoofd publiek & presentatie (2020)

Katharina heeft verder bijgedragen aan een interne cultuuromslag bij de fondsenwerving. Dankzij haar goede interventies heeft zij collega’s uitgedaagd om groter te denken en dit zelfbewustzijn te vertalen naar de werving. Er is een groter besef van wat je waard bent als museum en dat is cruciaal als je de stap wilt maken van het werven van kleine projectbijdragen naar grotere en structurele samenwerkingen.

Kortom de samenwerking was perfect. Er ligt nu een fantastisch plan, het team is vernieuwd en intern is iedereen gemobiliseerd om nieuwe samenwerkingen aan te gaan. Ik kan Katharina zeker aanbevelen aan organisaties, die klaar zijn voor de volgende groeifase.

Met de ambitie om het museum in de komende jaren te vernieuwen moesten we de sponsorwerving en particuliere giftenwerving heel anders insteken. Katharina heeft dat proces heel effectief begeleid. Ze bouwde snel een goede relatie met het team op en heeft ons geïnspireerd om nieuwe kansen te pakken. Haar methodiek werkte voor ons heel goed. Na een scherpe analyse volgde al snel het nieuwe beleidsplan en konden we direct aan de slag.

Onder haar begeleiding hebben we de sponsorwerving op een hoger plan getild. Hiervoor heeft zij nieuwe proposities ontwikkeld, met het team een ‘case for support’ uitgewerkt en een lijst met potentiele partners samengesteld.

Er is veel draagvlak en enthousiasme voor het nieuwe plan en de aanpak werpt nu al zijn eerste vruchten af. Kortom we hebben er alle vertrouwen in dat we onze toekomstplannen gaan realiseren. Tot slot, Katharina is niet alleen strategisch en deskundig maar ook een hele prettige professional om mee samen te werken.

Nicolas Mansfield, directeur Nederlandse Reisopera (2019)

De Nederlandse Reisopera heeft de ambitie om haar inkomsten uit particuliere giftenwerving, sponsorwerving en fondsenwerving in de komende vijf jaar te verdubbelen. Katharina heeft hiervoor een strategie ontwikkeld en de implementatie daarvan begeleid. Haar analyse van waar de Nederlandse Reisopera nu staat is heel sterk en ‘hands on’. Katharina heeft, onder andere, een reeks interviews met relaties van de Reisopera gedaan waardoor wij een zeer goed beeld kregen van waar we stonden, welke kansen er nog zijn en welke stappen nodig zijn om resultaat te boeken. Door haar vakkundige en planmatige aanpak is er veel draagvlak bij de Raad van Toezicht en het team voor de nieuwe development strategie en konden we gelijk doorpakken met de uitvoering van het plan. Katharina heeft de werving van een development medewerker van A tot Z begeleid en de nieuwe collega ingewerkt.

Kortom, we hebben in 2019 de basis gelegd voor de structurele werving van private  partners en plukken nu al de eerste vruchten van onze investering. Funding Factory maakt zijn belofte zeker waar.

Fieke Briër, senior development medewerker Nederlandse Reisopera (2019):

De begeleiding van Katharina bij het inwerken in mijn nieuwe functie als Senior Development Medewerker bij de Nederlandse Reisopera  heb ik als zeer positief en inspirerend ervaren. Het door haar voorbereidde inwerkprogramma heeft mij geholpen de organisatie snel en goed te leren kennen. Haar heldere manier van communiceren en structuurvolle werkwijze hebben ertoe bijgedragen dat wij een gedegen basis hebben kunnen leggen voor de toekomstige development activiteiten.

In steekwoorden: gedegen, helder, inspirerend, enthousiasmerend, intensief, coachend, stimulerend, proces ondersteunend, inspiratie, professionaliteit, nieuwe kennis.

Errol Van De Werdt, directeur TextielMuseum (2018): 

Het TextielMuseum gaat fysiek en inhoudelijk vernieuwen. Om deze ambities de komende jaren te kunnen financieren, hadden wij een gedegen plan nodig. Katharina heeft binnen no time een business development strategie ontwikkeld en daarmee is een gedegen fundament voor onze vernieuwingsplannen gelegd. Daarnaast heeft zij de eerste gesprekken met potentiele partners in gang gezet. Kortom dankzij haar expertise hebben wij een enorme professionaliseringsslag gemaakt op het gebied van marketing, fondsen- en sponsorwerving. Onze samenwerking met Funding Factory heeft echt impact!  

Bea Nieuwenhuis, programma manager TextielMuseum (2018):  

In het complexe proces van de vernieuwing van het TextielMuseum is Katharina een sterke samenwerkingspartner gebleken. Ze heeft ervoor gezorgd dat er een doordachte business development strategie staat met draagvlak binnen de hele organisatie. Hierdoor was het voor mij als programma manager ‘peanuts’ om ervoor te zorgen dat er geïnvesteerd wordt in sponsor- en fondsenwerving ten behoeve van de vernieuwing. 

 

Heeft u advies nodig? Wij helpen u graag direct verder!
Neem direct contact op
© 2021 Funding Factory